2014. március 24., hétfő

Az email kampány sikere és fontossága



Email kampányra azért van szükség, hogy a látogatókból – akik feliratkoztak a hírleveledre – vásárlók legyenek. Ezt hogy tudod elérni? Csakis megfelelő kommunikációval.

Ha már feliratkoztak a hírleveledre az emberek,látogatók  ne gondold azt, hogy győztél. Még ekkor nagyon messze vagy a győzelemtől. Mondhatni még a kapujában sem.  Ahhoz, hogy a látogatóból vásárló legyen heti vagy akár havi rendszerességgel tájékoztatnod kell a vállalkozásod felől.
 Ez két okból is fontos:

  •         Először is tájékoztatod az aktuális akciókról, kuponokról vagy akár szülinap alkalmából is küldhetsz hírlevelet.

  •           A másik fontos ok, az az, hogy ne felejtsen el téged a feliratkozó. 

Azonban ez sem mindegy, hogy ezt, hogy teszed. Mert ez még mindig nagyon kevés. Hiába írsz egy professzionális hírlevelet ha meg sem nyitják.

Ennek okai lehetnek:

  1.          Nem jó a szöveg a tárgy mezőben – ergo amit ott olvas az nem tetszik az olvasónak. Tehát nem győzte meg, hogy miért nyissa meg. A kutatásokból az derült ki, hogy ha a tárgy mezőben az van írva, hogy: Most csak neked ingyen, Nyerhetsz egy kubai nyaralást, -  nagy valószínűséggel ezeket nem fogják megnyitni.
    Tudod miért? Mert az emberek már immúnisak az ilyen fajta szövegre, azért mert nem hiszik el. És azért nem hiszik el, mert mindig az ilyen emailok valamilyen feltételhez vannak kötve. Általában valamilyen űrlapot kell kitölteni, vagy regisztrálni kell valahova és majd ekkor meg akkor lesz a sorsolás. Az emberek nagy részét ez már nem érdekli.
    Ha viszont azt írod a tárgy mezőbe, hogy új kollekció érkezett az üzletedbe, akkor biztos megfogják nyitni a hírleveledet és biztos az is, hogy átfognak kattintani a te oldaladra. És tudod miért? Mert amit te ajánlasz, azt ő megtudja venni ha akarja és semmilyen feltételt nem kell teljesíteni ehhez. Ilyen egyszerű. Az embernek szabad akarat ereje van, nem érzi azt, hogy bábú.

  2. Nem jó időben küldőd ki a leveleket  vagyis nem jól időzíted az automatikus hírleveleket.
    Mindjárt elárulom, hogy mire gondolok. Ha például a babás cikkekkel foglalkozik a vállalkozásod akkor a célcsoportod nagy valószínűséggel az anyukák. Na most mikor érnek rá leginkább az anyukák? Amikor a kicsi alszik napközben, de ekkor az anyukák biztos, hogy főznek, mosnak, takarítanak vagy éppen ők is pihennek. Vagy amikor a kicsi este alszik. Na ekkor kell kiküldened a hírleveled tehát késő délután, amikor az anya gép elé ül, tudjon ezzel foglalkozni. Most mondhatnád azt is, hogy hát kiküldöm reggel és ha lesz pici ideje akkor megnézni. Ez igaz, de gondolj bele. Nappal megnézi, de közben már sír a gyerek, vagy csörög a telefon, vagy kiforrt a leves, tehát az anya gondolata ezer felé jár. Ha bele néz az emailodba, akkor később már elfelejti, hogy te küldtél neki levelet és nem foglalkozik a leveledben ajánlott kuponnal vagy akciókkal. Ugye milyen logikus ?

  3.   A hírleveled a spamba került és általában az emberek nem figyelik a spam mappát. A hírlevél küldő programban már nagyon jól lehet ellenőrizni egy levélnek a spam valószínűségét. Ezt mindig ellenőrizd le, mielőtt kiküldesz egy emailt.

Ha ezeknek a feltételeknek eleget tettél, akkor még a legfontosabb a szöveg. Az, hogy milyen tartalommal szolgálsz a leendő vásárlódnak. Ha meggyőzted a tartalommal akkor biztos, hogy ellátogat ismét a honlapodra, ahol esetleg vásárol is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése